Sunday, October 7, 2012

Alergik, gatal-gatal, saya jumpa penawarnya...

Kerana terlalu obses untuk kurus, saya ada mengambil satu jenis pil ni..(kalau korang nak tau,email sy ek)...saya xnak jelaskan disini, sebab nanti dikatakan nak menutup periuk nasi orang pulak (tapi pil tu dah masuk surat khabar pun huhuhu)
...
mayb pada orang kesannya bagus, pada saya mungkin berbeza...ok, macam ni..saya start makan pil ni masa bulan puasa...pil ni mmbakar lemak dan mengawal nafsu utk makan..dahaga bila berbuka sangat dasyat..no wonder sy boleh kurangkan berat sehingga 6kilo dlm sebulan sahaja...taaaapi, bila saya stop saja pil tu, sebab xnak kena minum air yng banyak, badan saya jadi alergik..

Bukan takat alergik biasa,tapi tahap gatai2 bila berpeluh, naik bintik2 merah, dan gatal2..saya ingatkan mayb sebab debunga padi, ya la padi tengah mngeluarkan bunga masa tu...tapi gatai dia sangat merenyam..lalu saya garu2 hingga luka dan pedih....

solusinya saya makan vitamin c shaklee, alfalfa dan omega.tapi sy ambil tak mengikuti dos yang betul masa tu..lepas sebulan tanpa sebarang perubahan, baru saya jumpa doktor..doktor kata saya alergik yang dari dalam badan, bukan disebbkan jangkitan kuman di kulit...(dlam hati saya, ya doktor saya makan pil kurus yg xdak kkm huhuhu)..lepas doktor bagi ubat, saya makan dan sapu sampai habis...tapi tetap tak berkesan...

sehinggalah saya upkan dos pengambilan alfalfa dan vitamin c seperti yang tertera di botol, iaitu 10 biji alfalfa..saya susun dalam pillbox, mengikuti wktu dan hari..saya makan dengan disiplin...sebabnya saya tak suka trrgaru2..ya Allah memang xdapat digambarkan betapa miangnya rasa kegatalan tu..seluruh badan lak tu huhuhu...

Alhamdulillah, setelah konsisten makan supplemen tanpa tinggal mengikut dos yang betul, kini bila berpeluh, saya dah tak gatal2 lagi, yeaaaay...bolehlah saya membuat kerja rumah tanpa halangan...
saya rasa alfalfa yang bnyak membantu..sebabnya, masa awal2 ,saya hanya mkn 3 biji sehari, tp bila mkn 10 biji sehari, nampak kesannya...

Apa sebenarnya alfalfa ni? Apa yang ada dalam alfalfa ni?
alfalfa ni diperbuat daripada tanaman alfalfa (medicago sativa) secara organik di california. Ia juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Kenapa? Sebab medicago sativa ni memiliki gred yang pling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa ni..tumbuhan ni mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa ni lah yang dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak, dimana daun yang matang kaya dgn klorofil.

Daun2 ni dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung dalamnya dan dibiarkan mejadi serbuk sebelum di kompres menjadi tablet. maka terhasil lah alfalfa shaklee =)..

lagipun keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan shaklee yg sangat ketat dan teliti...setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa...dan inilahlah perbezaan shaklee yang unik, selamat, bersih dan semulajadi ^^...

ok jom tengok apa manfaat alfalfa ni...
alfalfa sendiri kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim, dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu...
  1. mencuci hati, darah dan usus - ini kerana alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dar badan, mmbersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot....
  2.  melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air...owh, no wonder la alergik saya makin pulih ^^
  3. menyingkirkan lemak dan kolestrol
  4. melawan tumor
  5. melegakan keletihan
  6. mencegah/merawat atritis
see banyak manfaat dia kan..saya makan alfalfa khas untuk membaiki alergik saya, tapi dalam masa yang sama dia dapat mengapuskan lemak..patut la lepas ambil alfalfa ja, ada ja angin yang keluar, lepas tu rasa nak pi toilet hahaha...sebab alfalfa ni mengandungi saponin, seperti span yng bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol...
Alhamdulillah, penawar alergik saya ialah alfalfa..makan dgn dos yang betul dan tahu caranya, serta konsisten dan bertawakal, InsyaAllah, hanya Allah yang menyembuhkannya, tapi kita berusaha kaaaan....

Ruby
Gmail : firbee@gmail.com
SMS/Whatsapp : 019-569 0004 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: