Saturday, January 3, 2015

Lenguh2 badan akibat dari bersalin? Makan tak pantang?

Haaaaa..mesti ramai ja yang makan tak pantang lepas habis pantang 100 hari bersalin kaaaan? Saya pun sama hihihi...baby dh 6 bulan, dah gasak melantak laksa...tak tahan teringin sangat...dah lepas teringin ok, dah,jangan pulun seperiuk plak kan hihihi....

Taaapi saya tak boleh makan kuey teow, pastu mesti sakit pinggang la, belakang la, kaki xleh angkat la, uhuk, hazab sangat.. so badan masing-masing, kita sendiri la kena jaga kan???

Taaaaapi saya try supplemen ni...sebelum pregnant pun, saya memang pengamal tegar Alfalfa shaklee ni...lepas bersalin, lagi la elok makan...sebabnya MEMBANTU dalam penyusuan ibu...yes, saya fully breastfeed anak sy dah 11 bulan dah, Alhamdulillah....memang sangat membantu...

Yang best lagi alfalfa ni kan, alfalfa membantu dalam membuang angin dalam badan.bila makan benda yang berangin sket, mula la jalan nk terhenjut sana sini...saya try makan alfalfa ni 5 biji terus, (kadang 10 biji hahaha) pastu glup glup glup minum air hahahaha...sebabnya alfalfa ni akan membuatkan kita rasa dahaga yer... tunggu la dalam sejam dua, pastu angin2 dari atas sendawa mahupun di bawah, pasti debush debush keluaq hahahaha...best!!!

Pasti korang akan rasa kurang lenguh...dan yang paling best alfalfa ni, kawan saya bgtau, mula2 nak mkn alfalfa utk membantu dalam penyusuan, taaapi, dia terpregnant plak hahaha..serius, xtipu...anak dia baru 6 bulan, dia dah pregnant lagi utk anak yg ke 3, Alhamdulillah....

Korang tau x sebab apa, kalau dalam slimming set shaklee, mesti akan include alfalfa sekali??? Tak tau?? Sebab alfalfa ada saponin u ollllsss...apa tu saponin?? Saponin ni dia berfungsi mcm span yang menyerap lemak...patut la dia wajib dalam slimming set kaaaaan ^^ bukan takat membantu dalam penyusuan, dalam lenguh2 badan, dalam membuang angin,dalam hubungan suami isteri, malah boleh serap lemak????  No wonder la alfalfa ni dikenali dengan 1001 khasiat, the king of all food!!!

Tambah2 lagi promosi permulaan tahun 2015 ni, shaklee buat promotion, BUY 6 FREE 1!!! Hoyeaah...saya dh order siap2 2 set alfalfa, so kalau nak try boleh terus telegram or whatsapp saya yer 0195690004 ^^

.
Psst : bukan saya nak suruh langgar pantangnyer kawan2, no no no...tapi jika TER TER TERLANGGAR PANTANG ...satgi ada plak yang kata, eh tak yah pantang la kalau cemtu kaaan,...pantang kena ikut jugak...ikut yang relevan la yer, badan masing- masing^^

No comments: