Thursday, April 5, 2018

7 SEBAB MADU TUALANG QUAD MADU PALING TERBAIK YANG ANDA MESTI TAHU

7 SEBAB MADU TUALANG QUAD MADU PALING TERBAIK YANG ANDA MESTI TAHU
=====================

✔ Keistimewaan lebah madu "Honey bee" iaitu Lebah Apis Dorsata yang hanya berkoloni di hutan alam Melayu dikenalpasti sebagai lebah madu liar terbesar dan terbaik dunia. Sampai hari ini belum ada teknologi yang mampu menundukkannya.

✔ Madu lebah Tualang miliki keistimewaan yang tersendiri dari sudut rasa, kandungan nutrisi, dan anti-oksidan yang diiktiraf paling tinggi di dunia.

✔ Menurut penyelidikan terkini yang dipublikasi di Journal Perubatan Antarabangsa (PubMed) MADU Tualang tidak sama seperti madu tempatan yang lain, madu dari lebah liar hutan alam Melayu adalah yang paling berkhasiat dan mempunyai nilai perubatan yang tinggi di dunia.

✔ Keistimewaan lebah Tualang adalah kerana ia menghirup jutaan nektar bunga multiflora yang terpelihara  di kawasan Hutan Hujan Khatulistiwa, dimana hutan ini menguasai 40% biodiversiti alam dunia. Hanya lebah Tualang yang mampu mendebungakan hutan-hutan ini.

✔ Manakala pokok hutan yang menjadi tempat bersarangnya koloni lebah ini dinamakan pokok Tualang (bee tree) yang di percayai oleh kebanyakan masyarakat Melayu sebagai salah satu pokok istimewa yang tertua di dunia.

✔ Pengumpulan madu lebah pula diusahakan secara tradisional secara turun temurun dengan cara memanjat pokok setinggi 50 meter menjulang ke langit. Dengan tetap mengambil kira SOP kebersihan bagi menjaga kualiti madu. Pekerjaan berisiko tinggi ini menjadikan madu lebah Tualang adalah sangat terhad penghasilannya.

✔ MADU TUALANG telah lama di jadikan sebagai minuman tradisi masyarakat Melayu sebagai anti-penuaan, pengubatan, dan menjadi rahsia umur mereka amat panjang sehingga 120 tahun lamanya.

======================
Manfaat MADU TUALANG?
======================

(✔) NUTRISI LENGKAP - Sebagai sumber tenaga extra
(✔) ANTI LELAH - membantu mengurangkan keletihan
(✔) ANTIBODI - membantu meningkatkan daya tahan tubuh melawan penyakit
(✔) KECERDASAN- membantu mencerdaskan minda anak-anak



.
#MaduTualang
#MaduQuad
#LebahLiar


Untuk membeli madu tualang quad boleh klik link di bawah
http://www.wasap.my/60195690004

No comments: