Friday, September 21, 2012

Best dan pentingnya VIta-C ni...

Salam buat cantik2 di luar sana yang sentiasa nk kekal cantik dan sehat ^^....

Kali ni saya nk bercerita tentang vitamin C....tau tak, vitamin C sangat2 penting dalam tubuh badan kita....dah la penting, pastu vitamin C ni senang musnah dalam badan kita...

Kenapa pentingnya vitamin c ni pada badan kita?
Sudah semestinya untuk meningkatkan antibodi dalam badan kita kan...Saya teringat lagi masa saya belum lagi mengamalkan vitamin C, saya senang di jangkiti demam dan selsema...bila jumpa doktor ja, doktor kata antibodi saya ni lemah...dia suggestkan saya amalkan makan supplemen vitamin c atau makan buah oren yang banyak....

Korang tau, 1 biji vitamin c shaklee bersamaan 7.5 biji buah oren tau...1 bij vit c shaklee mengandungi 500mg...larat ka nak makan 7 biji buah oren setiap hari? kalau larat, syabas saya ucapkan pada korang ^^...kalau macam saya ni, jawapannya supplemen la kan....janji supplemen yang semulajadi bukannya yang sintentik atau organik..apa itu sintentik dan organik? jom baca cni ^^




Mesti ada yang tertanya2, Kenapa vitamin c shaklee ni di sebut sebagai Sustained Release Vita C??
Maksudnya vitamin c di lepaskan 100mg jam perjam, contohnya kita makan 500 mg vit c kan (1 biji vit c), so vitamin c tu akan lepaskan 100mg per jam selama 5 jam...sebabnya vitamin C ni memang mudah hilang dan rosak dalam badan kita....contohnya 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vit c..bila kita resah dan stress lagi la mempercepatkan penyusutan vit c dalam badan kita...sangat unik kan? sebab tu saya pilih vitamin c shaklee...

Melalui pengalaman saya dari gaya hidup saya mengamalkan vitamin c setiap hari ni, saya dah jarang bersin di waktu pagi dah (sebab resdung), jarang kena demam dan selsema (saya tak suka demam, nanti tak larat, apa pun tak boleh buat huhuhu) dan semestinya kulit semakin cantik ^^..

mesti korang juga pernah ada nampak blogger yang jual vitamin c, pastu bgtau, yang vitamin c boleh mencantikkan kulit kita kan? boleh melincinkan kulit kita dari sebarang jerawat kan? kenapa? why? bagaimana vitamin c boleh berfungsi sebegitu rupa? sebabnya vitamin c ni bertindak mengekalkan kapilari darah yang sehat, vitamin c jugak menyekatkan pembentukan pigmen, pigmen ni la yang merupakan penyebab utama kejadian jeragat tu ha...

So jom kita amalkan vitamin c untuk sentiasa sehat, cantik dan awek muda wewiiiit ^^

p/s : stok vitamin C shaklee la ni tengah OUT OF STOK satu Malaysia, kalau korang ada nampak blogger yang dok jual VITAMIN C ORGANIK tu, pastu kata OUT OF STOK, please jangan tertipu, tu adalah vitamin C shaklee yang harga pasarannya hanya RM92.50 (semenanjung m'sia) untuk 180 biji ok, bukannya 60 bij sampai harga RM95 atau RM100 atau RM60 huhuhu...so please kawan2 jangan sampai tertipu (saya bukan nk tutup periuk nasik sesiapa, tapi berniagalah pada harga yang sudah semestinya berbaloi, peace ^^)

sapa nak vitamin c, saya masih ada stok...mai order mai ^^
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ruby
Gmail : firbee@gmail.com
SMS/Whatsapp : 019-569 0004 

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 
Photobucket

No comments: